دسته‌هاغذاهای سالم

فواید درمانی ادویه ها برای سلامتی بدن و درمان دردها

فواید درمانی ادویه ها برای سلامتی بدن و درمان دردها

افزایش متابولیسم: تخم خردل

اضافه کردن خردل به تقویت متابولیسم و سوزاندن چربی کمک می کند یک قاشق چای خوری پودر تخم خردل خالص رامیل کنید بسیار انرژی زا است.

افزایش سوخت و ساز بدن: زیره

دو نوع از متداول ترین گونه های زیره در کشور زیره سیاه و زیره سبز، هستند که از گذشته های دور، به همراه برنج پخته شده، مصرف می کردند.

زیره گیاهی با طبع گرم است و خاصیت ضد نفخ دارد و سبب هضم آسان غذا، افزایش سوخت و ساز بدن می شود. مصرف زیره در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب، می تواند به کاهش وزن کمک کند. زیره ادرار آور است و به دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار کمک می کند.

مشکلات گوارشی: زنجبیل

قرن هاست که از زنجبیل برای تورم و حالت تهوع استفاده می شود. زنجبیل خاصیت دفع سموم را هم دارد. زنجبیل را به نوشیدنی هایتان اضافه کنید و بعد از هر وعده بخورید.

کاهش دردهای عضلانی و مفصلی: برگ بو

برگ بو، طعم و رایحه ای خاص به غذا می بخشد. برگ بو دارای ویتامین های A و C، خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است و در درمان بیماری ها مفید است. روغن برگ بو التهابات و ورم های بدن را کاهش می دهد. دمنوش این گیاه سبب تقویت سیستم گوارش، افزایش اشتها و افزایش میزان دفع ادرارمی شود و به هضم بهتر غذا کمک کند. ماساژ بدن با روغن برگ بو سبب بهبود دردهای عضلانی و مفصلی و التهابات ناشی از آن می شود.

 

رفع گاز معده: گشنیز

گشنیز محرک بسیار خوبی برای آزاد شدن گازهای معده بعد از غذا است، به سادگی می توانید از گشنیز داخل غذا و چای استفاده کنید، برای این منظور دقایقی چای را بجوشانید و با عسل مزه دار کنید.

کاهش کلسترول: سماق

پودر سماق به همراه گوشت مصرف می شود. سماق یک آنتی اکسیدان قوی است و خواص ضد قارچ و ضد میکروب دارد و با علائم پیری و سرطان مبارزه کرده و برای درمان انواع عفونت های قارچی و میکروبی بسیار مفید است. سماق کلسترول و قند را در خون کاهش می دهدو برای افراد مبتلا به دیابت و چاقی مفید است.

 

جلوگیری از تشکیل سنگ های کلیوی: جوز هندی

جوز هندی از پودر کردن هسته میوه گیاه جوز بویا به دست می آید. مصرف زیاد جوز هندی باعث مسمومیت می شود. جوز هندی خاصیت آرام بخش دارد و در درمان افسردگی و اضطراب نیز بسیار مفید است. جوز هندی تقویت کننده سیستم گوارش و دفع ادرار است و می تواند مانع از تشکیل سنگ های کلیوی شود.

استفاده موضعی از روغن جوز هندی و ماساژ آن می تواند دردهای عضلانی و التهابات را بهبود دهد.

درمان نفخ معده و روده: میخک

در مطلب خواص میخک به صورت گسترده و کامل در مورد این داروی معجزه آسای گیاهی گفتیم. میخک به عنوان ادویه پلویی استفاده می شود و عطر دلپذیری دارد .میخک خاصیت بی حس کنندگی دارد و برای کاهش درد دندان، درمان سرفه، سرماخوردگی و سوء هاضمه، نفخ معده و روده به کار می رود.

ادویه ضد درد: ریشه شیرین بیان

شیرین بیان به دلیل خاصیت ضد التهابی درد و التهاب را کاهش می دهد، اما اگر بیماری قلبی، دیابت یا فشار خون بالا دارید باید از خوردن آن صرف نظر کنید. 2 بار در روز یک قاشق چای خوری پودر ریشه شیرین بیان را به مدت 10 دقیقه در آب گرم ریخته و بعد میل کنید.

معجزه های درمانی: سیر

سیر بسیار برای دردهای مفصلی و گرفتگی عضلات مفید است. برای بهبود دردهای عضلانی ناحیه درد را با روغن سیر ماساژ دهید. مصرف روزانه 2 -3 بوته سیر خام از تورم جلوگیری می کند.

ترک اعتیاد: رزماری

رزماری خاصیت ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و دارو برای جگر محسوب می شود. رزماری را می توانید به غذاها و مرغ و سوپ اضافه کنید.

ارتقاء سیستم ایمنی بدن: زردچوبه

زرد چوبه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و کل سیستم ایمنی بدن را حمایت می کند و سلامتی پوست و قلب را هم به دنبال دارد و همچنین برای حفظ وزن هم مفید است.

زردچوبه تنها منبع خوراکی کورکومین است. تاثیر کورکومین موجود در زردچوبه در کاهش درد و التهاب بیش از تاثیر داروی آسپرین و ایبوپروفن و در کاهش سلول های سرطانی بیش از بسیاری از داروها است.

یک قاشق زردچوبه را داخل شیر گرم بریزید و دو بار در روز بنوشید یا می توانید یک قاشق چای خوری از آن را به سبزیجات و برنج به عنوان چاشنی اضافه کنید.

ضد چاقی: فلفل سیاه

فلفل سیاه خواص زیادی دارد که می توان به خاصیت جلوگیری از چاقی و مشکلات شکمی اشاره کرد، فلفل سیاه کلسترول را پایین نگه می دارد. فلفل سیاه را می توانید به عنوان طعم دهنده قبل از پخت به غذا یا در حین و یا بعد از آن اضافه کنید.

 

کاهش چربی های شکمی: دارچین

دارچین به سطح انسولین خون کمک می کند، کمی دارچین را با صبحانه می کنید. دارچین همچون انسولین عمل می کند و موجب تحریک گیرنده های چربی و سلول های عضلانی می شود و قند اضافی را از خون خارج و در سلول ها ذخیره می کند.

درمان عفونت های قارچی: گلپر

گلپر طعم دهنده خوبی برای بسیاری از غذاها و خوراکی هاست و خواص دارویی فراوانی نیز دارد. گلپر یک ضد قارچ و ضد میکروب قوی است و عفونت های قارچی را درمان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. گلپر خاصیت ضد التهاب دارد و می تواند دردهای مفصلی و آرتریتی را کاهش می دهد.

دفع سموم: فلفل قرمز

معمولاً کبد سموم را دفع می کند و چربی های اضافه را تجزیه می کند. یک لیوان آب گرم با لیمو و مقداری فلفل قرمز را ترکیب و قبل از صبحانه میل کنید تا این چربی ها دفع شوند.

درمان اضطراب: اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس در درمان اضطراب، بیخوابی، افسردگی و التیام زخم ها و نیش حشرات موثر است. همچنین روغن این گیاه نیز می تواند با عفونت های مقاوم مبارزه کند.

اسطوخودوس بیشتر در روغن ها مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده با روغن نارگیل، نعناع یک بار یا دو بار در روز استفاده کنید.

تسکین افسردگی و بهبود حالت: پیازچه

پیازچه حاوی ماده مغذی به نام کولین و اسید فولیک است که با تولید سروتونین تداخل و می تواند به تسکین افسردگی و بهبود حالت کمک کند.

پیازچه باید با یک چاقوی تیز خرد شود تا به گیاه آسیب نرسد. آن را می توان با سبزیجات، تخم مرغ و پنیر سوپ یا سالاد مصرف کرد.

تسکین سردرد و میگرن: نعناع

نعناع به تسکین سردرد و میگرن کمک می کند. بخار چای نعناع نیز می تواند بینی های مسدود شده را باز و به این ترتیب به مشکلات تنفسی کمک می کند. برگ های خشک و تازه نعناع را می توان به چای اضافه کرد.

سعی کنید در طول روز این ادویه ها را در رژیم غذایی تان بگنجانید چون فواید بیشماری داشته و درمانگر طبیعی محسوب می شوند.

توجه : مطالب بخش مقالات فافا از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *