دسته‌هانکته ها و ترفندها

چگونه در زندگی موفق باشیم ؟

مقاله موفقیت در زندگی

چگونه در زندگی موفق باشیم ؟

 

موفقیت در هر بعد از زندگی، نیازمند تلاش و کوشش بسیار است. هنوز هم عده‌ای از افراد وجود دارند که اعتقاد دارند موفقیت فرمول خاصی دارد؛ در صورتی‌ که موفقیت تنها به پشتکار و میزان جدیت شما وابسته است. هرگاه با تمام اراده و قدرت، قدم در راهی گذاشتید و با علاقه و اشتیاق به مسیر خود ادامه دادید، به موفق نیز دست خواهید یافت. اگر بخواهیم به‌ صورت خلاصه به سؤال چگونه در زندگی موفق باشیم پاسخ دهیم، می‌توان گفت آموزش ببینید! علم هر روز در حال پیشرفت است و شما با آموزش دیدن نه‌ تنها به رشد سطح علمی خود کمک می‌کنید، بلکه سطح فرهنگی خود را هم بالا می‌برید.

بالا بودن سطح فرهنگی و داشتن درک درست نسبت به مسائل مختلف، به شما کمک می‌کند که مصمم‌تر و قوی تر در راه موفقیت قدم بردارید. دانش، راه نجات شما از تمام مشکلات و شکست‌هاست. درنهایت پشت سر گذاشتن شکست‌ها و کسب تجربه‌های جدید، موفقیت شما را ماندگارتر و لذت آن را بیشتر می‌کند.

اساسی‌ترین آموزش برای کسب موفقیت

برای موفقیت در هر کاری، لازم است که ابتدا شناخت درستی از خودتان پیدا کنید. اگر برای پاسخ‌دهی دقیق‌تر به سؤال “چگونه در زندگی موفق باشیم” باید گفت که موفقیت دو گام اساسی دارد. گام اول ارتقای شخصیت و فردیت است و گام بعدی رشد و ارتقا در یک حرفه یا زمینه خاص. اغلب افرادی که با تلاش و پشتکار به‌ مراتب عالی رسیده‌اند، شخصیتی والا دارند که باعث می‌شود مورد احترام دیگران قرار بگیرند. می‌توان این‌گونه بیان کرد که شما باید در ابتدا، فارغ از جایگاه شغلی که دارید، به فکر پرورش افکار خود باشید؛ تنها در این صورت است که می‌توانید در هر کاری موفق شوید.

توسعه فردی

در تعریفی ساده می‌توان گفت توسعه فردی شامل تمامی فعالیت‌ ها و مهارت‌ هایی می‌شود که به توسعه و رشد یک فرد در ابعاد مختلف زندگی کمک می‌کند. این مهارت‌ها با آموزش‌ های دوره‌ای به دست نمی‌آیند؛ بلکه باید به‌ صورت مستمر آن‌ ها را تمرین کرد. آموزش‌ های توسعه فردی، به شما کمک می‌کند که در گام اول باور موفقیت را در خود محکم کنید و سپس با اراده‌ای شکست‌ ناپذیر به‌ سوی آن قدم بردارید. توسعه فردی به شما این امکان را می‌دهد که به‌ مرور زمان و پس از کنترل تفکرات و عقاید خود، رفتارهای خود را نیز کنترل کنید.

اغلب ما از اهمیت تمرین و تکرار و مداومت داشتن در امور آگاهیم و می‌دانیم که اگر در زندگی کار صحیحی را به‌ صورت مستمر انجام دهیم، قطعاً در آن موفق خواهیم شد. مداومت در آموزش‌ های توسعه فردی باعث می‌شود شما اعتماد به‌ نفس خود را بازیابید و موفقیت در تمامی فعالیت‌ها را برای خودتان ممکن سازید.

آموزش NLP

NLP چیست؟ مفهوم ان ال پی ارتباط تنگاتنگی با توسعه فردی دارد. NLP مخفف Neuro Linguistic Programming به معنای برنامه‌ ریزی عصبی-کلامی است. این علم به شما کمک می‌کند تا ضمیر ناخودآگاه خود را برنامه‌ ریزی کنید. بخشی از این علم مربوط به تکرار عباراتی است که بر ذهن شما تأثیر می‌گذارند و شما را ناخودآگاه به سمتی هدایت می‌کنند که منجر به موفقیت شما می‌شود. NLP به شما آموزش می‌دهد که عادت‌های خوب خود را گسترش دهید و عادات مثبت جدید را جایگزین عادات منفی کنید.

اعتماد به‌ نفس

اعتماد به‌ نفس نقش بسیار مهمی در موفقیت یک فرد دارد. نکته مهمی که در مورد اعتماد به‌ نفس وجود دارد این است که شما نمی‌توانید فردی را پیدا کنید که در تمامی فعالیت‌ ها اعتماد به‌ نفس داشته باشد؛ بلکه این مهارت، مربوط به فعالیت‌ های خاصی است. به‌عنوان‌مثال فردی را در نظر بگیرید که اعتمادبه‌نفس سخنرانی کردن در مجالس مذهبی را دارد. این فرد اطلاعات گسترده‌ای در مورد مذاهب دارد و می‌تواند در برابر هزاران نفر سخنرانی کند و به‌گونه‌ای صحبت کند که تمامی حاضران او را تحسین کنند. ممکن است همین فرد در یک مجلس سیاسی قرار بگیرد و هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد.

باید بدانید که برای موفق شدن لازم نیست شما اعتماد به‌ نفس انجام هر کاری را داشته باشید؛ لازم است که در سه بعد مهم اعتماد به‌ نفس داشته باشید:

  1. اعتماد به‌ نفس ابتدایی که مربوط به پذیرش شخصیت، ظاهر و شرایط خودتان است.
  2. اعتماد به‌ نفس، جهت ارتباط مؤثر با دیگران. زیرا ارتباط با دیگران بخش جدا نشدنی از زندگی هر فردی است که او را به سمت موفقیت هدایت می‌کند.
  3. زمینه‌ ای که تمایل دارید در آن موفق باشید. قبل از اینکه از خودتان بپرسید چگونه در زندگی موفق باشیم، باید مشخص کنید که موفقیت را در چه وضعیتی می‌بینید و حتی از خود بپرسید که چگونه رسالت خود را پیدا کنیم. به‌ طور مثال اگر موفقیت برای شما به معنی پیشرفت شغلی است، باید اعتماد به‌ نفس کافی برای انجام فعالیت‌ ها و وظایف مربوط به خودتان را داشته باشید.

چگونه آموزش ببینیم؟

همان‌ طور که اشاره کردیم شما باید آموزش‌ هایی جهت توسعه فردی و کسب اعتماد به‌ نفس ببینید تا به پاسخ سؤال چگونه در زندگی موفق باشیم برسید. همچنین گفتیم که یکی از مهم‌ترین پارامترهای موفقیت، داشتن اعتماد به‌ نفس است. اعتماد به‌ نفس به شکل پیچیده‌ای به اطلاعات شما گره ‌خورده است؛ هر چه میزان اطلاعات شما بالاتر باشد، راحت‌تر می‌توانید اعتماد به‌ نفس کافی در آن زمینه را به دست آورید. به بررسی بهترین و ساده‌ترین راه‌هایی که برای آموزش دیدن وجود دارد می‌پردازیم.

ویدئوهای آموزشی

ویدئوهای آموزشی رایگانی در بستر اینترنت وجود دارند که با صرف کمی زمان، می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. دوره‌های جامعی پیدا کنید که مرحله‌به‌مرحله و تمام جزئیات را به شما آموزش می‌دهند.

کتاب خواندن

یکی از منعطف‌ ترین راه‌ هایی که برای آموزش دیدن وجود دارد، خواندن کتاب است. شما می‌توانید هر زمان که خواستید، اقدام به خواندن چند صفحه و حتی چند خط از یک کتاب نمایید. اگر از قبل، آموزش تند خوانی دیده باشید می‌توانید از کوتاه‌ترین فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده کنید. کتاب‌ها به دو صورت کتاب‌های چاپ‌شده و کتاب‌های الکترونیک موجود هستند. این موضوع باعث می‌شود که شما در هر زمان و هر مکانی بتوانید اقدام به مطالعه نمایید.

دوره‌های مجازی

دوره‌ های آنلاین، یکی از بهترین راه‌ ها برای آموزش و یادگیری است. محیط کلاس باعث می‌شود شما مجبور شوید تا به سمت جلو گامی بردارید و رشد کنید. از برترین مزیت‌های دوره آنلاین می‌توان به منعطف بودن زمان آن، امکان دسترسی به محتوای کلاس در هر زمانی و هزینه پایین‌تر نسبت به کلاس‌ های حضوری اشاره کرد. افرادی که شاغل هستند و یا زمان چندانی برای حضور در کلاس‌های آموزشی ندارند، می‌توانند به کمک دوره‌ های آنلاین تمام نیاز های خود را برطرف کنند.

درنهایت باید بدانید تمامی این روش‌ها و آموزش‌ها، زمانی مؤثر واقع می‌شوند که شما به خودتان اعتماد داشته باشید و اراده شما به حدی قوی باشد که هیچ مانعی جلوی پیشرفتتان را نگیرد. به یاد داشته باشید که شکست، یک اتفاق ضروری است که تجربه‌های شما را افزایش می‌دهند؛ برای موفق شدن باید توانایی ادامه دادن پس از شکست‌ها را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *